Sunday 11 March 2018

Opções de termos do mercado de ações


Opções Definidas.
As opções são contratos através dos quais um vendedor dá ao comprador o direito, mas não a obrigação, de comprar ou vender um número específico de ações a um preço predeterminado dentro de um período de tempo definido.
As opções são derivadas, o que significa que seu valor é derivado do valor de um investimento subjacente. Mais freqüentemente, o investimento subjacente em que uma opção se baseia é a participação de capital de uma empresa aberta. Outros investimentos subjacentes em que as opções podem ser baseadas incluem índices de ações, fundos negociados em bolsa (ETFs), títulos do governo, moedas estrangeiras ou commodities, como produtos agrícolas ou industriais. Os contratos de opções de ações são para 100 ações do estoque subjacente - uma exceção seria quando houver ajustes para divisões de ações ou fusões.
As opções são negociadas em mercados de valores mobiliários entre investidores institucionais, investidores individuais e comerciantes e traders profissionais podem ser para um contrato ou para muitos. Os contratos fraccionais não são negociados.
Um contrato de opção é definido pelos seguintes elementos: tipo (Put ou Call), garantia subjacente, unidade de troca (número de ações), preço de exercício e data de validade.
Opções de simbologia.
Todos os contratos de opções que são do mesmo tipo e estilo e cobrem a mesma segurança subjacente são referidos como uma classe de opções. Todas as opções da mesma classe que também possuem a mesma unidade comercial com o mesmo preço de exercício e a data de validade são referidas como uma série de opções.
Obter Opções Quotes.
Digite o nome ou o símbolo da empresa abaixo para visualizar a folha de corrente de suas opções:
Opções do Home Center.
Editar favoritos.
Insira até 25 símbolos separados por vírgulas ou espaços na caixa de texto abaixo. Estes símbolos estarão disponíveis durante a sessão para uso nas páginas aplicáveis.
Personalize sua experiência NASDAQ.
Selecione a cor de fundo da sua escolha:
Selecione uma página de destino padrão para sua pesquisa de cotação:
Confirme a sua seleção:
Você selecionou para alterar sua configuração padrão para a Pesquisa de orçamento. Esta será a sua página de destino padrão; a menos que você altere sua configuração novamente ou exclua seus cookies. Tem certeza de que deseja alterar suas configurações?
Desative seu bloqueador de anúncios (ou atualize suas configurações para garantir que o javascript e os cookies estejam habilitados), para que possamos continuar fornecendo as novidades do mercado de primeira linha e os dados que você esperou de nós.

Opção.
O que é uma "Opção"
Uma opção é uma derivada financeira que representa um contrato vendido por uma das partes (o escritor de opções) para outra parte (o titular da opção). O contrato oferece ao comprador o direito, mas não a obrigação, de comprar (ligar) ou de vender (colocar) uma garantia ou outro ativo financeiro a um preço acordado (o preço de exercício) durante um determinado período de tempo ou em um determinado data (data de exercício).
BREAKING DOWN 'Opção'
As opções são títulos extremamente versáteis. Os comerciantes usam opções para especular, o que é uma prática relativamente arriscada. Outros usam opções de uso para reduzir o risco de segurar um ativo. Em termos de especulação, os compradores e escritores de opções têm pontos de vista conflitantes quanto à perspectiva do desempenho de um título subjacente.
Opção de chamada.
As opções de compra oferecem a opção de comprar a um preço determinado, pelo que o comprador gostaria que as ações subissem. Por outro lado, o escritor de opções precisa fornecer as ações subjacentes no caso de o preço de mercado da bolsa exceder a greve devido à obrigação contratual. Um escritor de opções que vende uma opção de compra acredita que o preço do estoque subjacente irá diminuir em relação ao preço de exercício da opção durante a vida da opção, pois é assim que ele conseguirá lucro máximo.
Esta é exatamente a perspectiva contrária do comprador da opção. O comprador acredita que o estoque subjacente aumentará; se isso acontecer, o comprador poderá adquirir o estoque por um preço mais baixo e então vendê-lo com lucro. No entanto, se o estoque subjacente não fechar acima do preço de exercício na data de validade, a opção comprador perderia o prémio pago pela opção de compra.
Opção de colocação.
As opções de colocação oferecem a opção de vender a um preço determinado, pelo que o comprador deseja que o estoque diminua. O contrário é verdadeiro para put options writers. Por exemplo, um comprador de opção de venda é descendente do estoque subjacente e acredita que seu preço de mercado cairá abaixo do preço de exercício especificado em ou antes de uma data especificada. Por outro lado, um escritor de opções que shorts uma opção de venda acredita que o preço do estoque subjacente aumentará em relação a um preço específico em ou antes da data de validade.
Se o preço da ação subjacente se fechar acima do preço de exercício especificado na data de validade, o lucro máximo do escritor da opção de venda é alcançado. Por outro lado, um detentor de opção de venda só se beneficiaria de uma queda no preço do estoque subjacente abaixo do preço de exercício. Se o preço da ação subjacente for inferior ao preço de exercício, o escritor da opção de venda é obrigado a comprar ações da ação subjacente ao preço de exercício.

Opção de compra de ações.
O que é uma "opção de estoque"
Uma opção de estoque é um privilégio, vendido por uma parte para outra, que dá ao comprador o direito, mas não a obrigação, de comprar ou vender uma ação a um preço acordado dentro de um determinado período de tempo. As opções americanas, que compõem a maioria das opções de ações negociadas em bolsa, podem ser exercidas a qualquer momento entre a data de compra e a data de validade da opção. Por outro lado, as opções europeias, também conhecidas como "opções de compartilhamento" no Reino Unido, são ligeiramente menos comuns e só podem ser resgatadas no prazo de validade.
BREAKING DOWN 'Opção de compra de ações'
O contrato de opção de compra de ações é entre duas partes consentâneas, e as opções normalmente representam 100 ações de uma ação subjacente.
Opções de colocação e chamada.
Uma opção de estoque é considerada uma chamada quando um comprador entra em um contrato para comprar uma ação a um preço específico em uma data específica. Uma opção é considerada uma colocação quando a opção comprador emitir um contrato para vender uma ação a um preço acordado em ou antes de uma data específica.
A idéia é que o comprador de uma opção de compra acredita que o estoque subjacente aumentará, enquanto o vendedor da opção pensa de outra forma. O titular da opção tem o benefício de comprar o estoque com desconto de seu valor de mercado atual se o preço das ações aumentar antes do vencimento. Se, no entanto, o comprador acredita que uma ação declinará em valor, ele entrará em um contrato de opção de venda que lhe dará o direito de vender as ações em uma data futura. Se o estoque subjacente perder o valor antes do vencimento, o detentor da opção pode vendê-lo por um prêmio do valor de mercado atual.
O preço de exercício de uma opção é o que determina se é ou não valioso. O preço de exercício é o preço predeterminado no qual o estoque subjacente pode ser comprado ou vendido. Os titulares de opções de chamadas obtêm lucros quando o preço de exercício é inferior ao valor de mercado atual. Coloque o lucro dos titulares das opções quando o preço de exercício for maior do que o valor de mercado atual.
Opções de ações do empregado.
As opções de estoque de empregados são semelhantes às opções de chamada ou colocação, com algumas diferenças importantes. As opções de compra de ações do empregado normalmente são adquiridas ao invés de ter um prazo especificado até o vencimento. Isso significa que um funcionário deve permanecer empregado por um período de tempo definido antes de ganhar o direito de comprar suas opções. Existe também um preço de subvenção que substitui o preço de exercício, que representa o valor de mercado atual no momento em que o empregado recebe as opções.

Opções de termos do mercado de ações
com um IRA sem taxa.
Tudo você.
Ferramentas customizáveis, plataformas dinâmicas e pesquisa abrangente.
A vantagem da Firstrade.
Baixo custo. Sem taxas ocultas.
e um nome em que você pode confiar.
Uma série completa de produtos de investimento.
Ampla seleção de produtos de investimento, incluindo 11 mil fundos mútuos.
Pesquisa abrangente gratuita.
Acesso gratuito a pesquisas e relatórios da Morningstar, Briefing, Zacks e Benzinga.
Saiba como investir.
Recursos de educação para diferentes níveis de experiência de investimento.
Conta de corretagem.
Construa a riqueza da sua família com uma conta de corretagem individual ou conjunta.
Conta de aposentadoria.
Economize impostos agora ou mais tarde e acumule economias de aposentadoria com um IRA.
Poderosas plataformas de negociação.
Faça o seu cronograma usando seu dispositivo favorito. Nossas plataformas de negociação personalizáveis ​​e intuitivas permitem monitorar notícias, gerenciar sua conta, fazer negócios e realizar pesquisas em seu desktop, notebook ou dispositivo móvel.
Explore nossas ferramentas>
Poder de compra expandido com taxas de baixa margem.
Aproveite o poder de suas economias. Com as taxas de margem inferiores à média da Firstrade, você pode diversificar melhor suas participações e ganhar flexibilidade de negociação que o ajuda a gerenciar as tendências.
MEMBRO DESDE 1985.
Serviços de corretagem e serviços oferecidos pela Firstrade Securities, Inc.

Opções de termos do mercado de ações
O número uma vez parecia impossível chegar.
Como investir Fundamentos de investimento Broker Comparação Glossário Ações fundos mútuos.
Investing Tools Stock Screener Guru Screener Financial Advisor.
Artigo de destaque.
Pode ser mais fácil do que você pensa.
Avaliações de ações Minhas classificações Visão geral da carteira inteligente Minhas postagens Minha análise de portfólio Análises de multidão Minha performance Personaliza seu.
Junte-se à Comunidade NASDAQ hoje e obtenha acesso gratuito e instantâneo a carteiras, avaliações de ações, alertas em tempo real e muito mais!
já é um membro?
Editar favoritos.
Insira até 25 símbolos separados por vírgulas ou espaços na caixa de texto abaixo. Estes símbolos estarão disponíveis durante a sessão para uso nas páginas aplicáveis.
Personalize sua experiência NASDAQ.
Selecione a cor de fundo da sua escolha:
Selecione uma página de destino padrão para sua pesquisa de cotação:
Confirme a sua seleção:
Você selecionou para alterar sua configuração padrão para a Pesquisa de orçamento. Esta será a sua página de destino padrão; a menos que você altere sua configuração novamente ou exclua seus cookies. Tem certeza de que deseja alterar suas configurações?
Desative seu bloqueador de anúncios (ou atualize suas configurações para garantir que o javascript e os cookies estejam habilitados), para que possamos continuar fornecendo as novidades do mercado de primeira linha e os dados que você esperou de nós.

Termos do mercado de ações.
Fale o idioma do mercado de ações - consulte nossos Termos do Mercado de ações para um glossário de termos e vocabulário que possam ajudá-lo a entender melhor os mercados de capitais. NOTA: Algumas das definições são específicas de TSX e, como resultado, podem diferir das definições gerais padrão.
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z.
Empresas listadas na TSX Venture Exchange que atendem aos maiores requisitos de ativos, valores de mercado e distribuição de acionistas que os classificados como empresas de risco. Esta classificação está relacionada com o status do Tier 1 da Troca de risco da TSX.
Uma empresa de valores mobiliários é classificada como agente quando atua em nome de seus clientes como comprador ou vendedor de uma garantia. O agente não possui a segurança em qualquer momento durante a transação.
Comissão de Valores Mobiliários de Alberta (ASC)
A agência reguladora provincial responsável pela supervisão do mercado de capitais em Alberta.
Um pedido que deve ser preenchido completamente ou o comércio não ocorrerá.
Opções que podem ser exercidas a qualquer momento durante sua vida. Estes também são conhecidos como opções abertas.
Uma publicação, incluindo demonstrações financeiras e um relatório sobre operações, emitidas por uma empresa aos seus acionistas no final do exercício social da empresa.
Permite que Organizações Participantes retirem voluntariamente suas verdadeiras identidades de corretores ao entrar ordens e negociações em sistemas de negociação da TSX.
A compra simultânea de uma garantia em um mercado de ações e a venda do mesmo valor em outro mercado de ações a preços que produzam lucro.
O menor preço pelo qual alguém está disposto a vender o título. Quando combinado com a informação do preço da oferta, ele é a base de uma cotação de ações.
O tamanho agregado nos lotes do plano mais recente pede para vender um determinado seguro.
Tudo o que uma empresa ou pessoa possui, incluindo dinheiro, títulos, equipamentos e imóveis. Os ativos incluem tudo o que é devido à empresa ou a pessoa. Os ativos estão listados no balanço patrimonial de uma empresa ou na declaração do patrimônio líquido de um indivíduo.
A notificação ao vendedor de uma opção pela empresa de compensação de que o comprador da opção está aplicando os termos do contrato da opção.
Quando o preço do patrimônio, índice ou mercadoria subjacente é igual ao preço de exercício da opção.
Ferramentas estatísticas que medem o estado do mercado de ações ou a economia, com base no desempenho de ações, títulos ou outros componentes. Exemplos são o S & amp; P / TSX Venture Composite Index, o S & amp; P / TSX Composite Index, a Dow Jones Industrial Average e o Índice de Preços ao Consumidor.
Comprando mais de uma segurança a um preço que é inferior ao preço pago pelo investimento inicial. O objetivo de reduzir a média é reduzir o custo médio por unidade do investimento.
Um centésimo de ponto percentual. Por exemplo, a diferença entre 5,25% e 5,50% é de 25 pontos base.
Um mercado em que os preços das ações estão caindo.
Um tipo de subscrição em que a empresa de investimento atua como um agente. A empresa concorda em usar seus melhores esforços para vender a nova emissão de títulos, mas não garante à empresa emissora que os títulos a serem emitidos serão vendidos.
Uma medida da relação entre o preço de uma ação e o movimento de todo o mercado.
Um pedido com um preço limite melhor do que o melhor preço no lado oposto do mercado. Um pedido de compra com melhor preço tem um preço limite superior à melhor oferta. Uma ordem de venda com melhor preço tem um preço limite inferior ao melhor lance. Estes estão disponíveis apenas na abertura.
O preço mais alto que um comprador está disposto a pagar por um estoque. Quando combinado com a informação de preço de venda, forma a base de uma cotação de ações.
O tamanho agregado em lotes de lotes do lance mais recente para comprar uma segurança específica.
Um modelo matemático usado para calcular o preço teórico de uma opção.
Ações de empresas líderes e conhecidas a nível nacional que oferecem um registro de pagamentos de dividendos contínuos e outras qualidades de investimento fortes.
Uma unidade de negociação padrão, conforme definido em UMIR (Universal Market Integrity Rules). O tamanho do lote de um título na Bolsa de Valores de Toronto ou TSX Venture Exchange depende do preço de negociação do título, da seguinte forma:
O preço de negociação por unidade é inferior a US $ 0,10 - o tamanho do lote é 1.000 unidades O preço por unidade é de US $ 0,10 a US $ 0,99 - o tamanho do lote é de 500 unidades O preço por unidade é de US $ 1,00 ou mais.
Notas promissórias emitidas por uma corporação ou governo para seus credores, geralmente com um montante específico de interesse por um período de tempo especificado.
Um registro eletrônico de todas as ordens pendentes de compra e venda de um estoque específico.
Pedidos que não são comercializados imediatamente após a entrada. Esses pedidos também são conhecidos como pedidos pendentes.
Um tipo de subscrição onde a corretora atua como principal. A corretora arrisca seu próprio capital para comprar todos os títulos a serem emitidos. Se o preço dos títulos diminuir antes que a corretora tenha tido a chance de revender os valores mobiliários aos seus clientes, a empresa absorve a perda.
Centro Internacional de Arbitragem Comercial do British Columbia (BCICAC)
Um centro de arbitragem estabelecido para resolver disputas empresariais que não foram resolvidas através de canais normais. Como parte de seus serviços, o centro aceitará créditos de até US $ 50.000 de clientes dos membros participantes da Associação dos Comerciantes de Investimentos do Canadá (Divisão do Pacífico) e da TSX Venture Exchange.
British Columbia Securities Commission (BCSC)
A agência do governo provincial responsável pela administração e aplicação do Securities Act e do Commodity Contract Act of British Columbia.
Corretora ou corretora.
Uma empresa de valores mobiliários ou um consultor de investimento registrado afiliado a uma empresa. Os corretores são o elo entre os investidores e o mercado de ações. Ao atuar como corretor para a compra ou venda de ações listadas, o consultor de investimentos não possui os valores mobiliários, mas atua como agente do comprador e vendedor e cobra uma comissão por esses serviços.
Um mercado em que os preços das ações estão aumentando.
Qualquer dia, de segunda a sexta-feira, excluindo feriados obrigatórios.
Um trust que normalmente gera fluxos de caixa de uma empresa ou empresa operacional, ao contrário de um fundo de investimento, que gera receita de um pool ou portfólio diversificado. O fideicomisso detém os interesses de dívida e patrimônio de um negócio operacional. As empresas que exibem essas características podem optar por uma estrutura de confiança sobre uma estrutura corporativa para aproveitar a eficiência tributária.
Se um corretor não entregar os títulos vendidos a outro corretor na data da liquidação, o corretor recebedor pode comprar os valores mobiliários ao preço atual do mercado e cobrar ao corretor de entrega a diferença de custo dessa compra.
Um tipo de pedido que é preenchido apenas em um mercado visível ("iluminado"). Uma ordem de desvio ignora pools escuros e ordens não disputadas.
Uma opção que dá ao titular o direito, mas não a obrigação, de comprar uma quantia fixa de uma determinada ação a um preço especificado dentro de um prazo especificado. As chamadas são compradas por investidores que esperam um aumento de preço.
Canadian Depository for Securities Limited (CDS)
A CDS Clearing and Depository Services Inc. (CDS) é o centro nacional de depósito, compensação e liquidação de valores mobiliários do Canadá. A CDS apóia os mercados acionários, de renda fixa e monetários do Canadá e é responsável pela custódia e movimentação segura de títulos, manutenção precisa de registros, processamento de transações pós-negociação e cobrança e distribuição de direitos relativos aos títulos que foram depositados. pelos participantes.
Canadian Derivatives Clearing Corporation (CDCC)
A central de compensação designada para opções e negociação de futuros na Bourse de Montréal. Anteriormente conhecido como Trans Canada Options Inc. (TCO).
Fundo Canadense de Proteção a Investidores (CIPF)
Um fundo criado para proteger os clientes em caso de insolvência de um membro de qualquer uma das seguintes organizações auto-reguladoras patrocinadoras: a Bourse de Montréal, a Toronto Stock Exchange, a TSX Venture Exchange e a Investment Dealers Association of Canada.
Instituto Canadense de Valores Mobiliários (CSI)
A organização educacional nacional do setor de títulos patrocinado pela Associação dos Comerciantes de Investimentos do Canadá, Bolsa de Valores de Toronto, a Bourse de Montral e a TSX Venture Exchange.
Para um economista, o capital significa máquinas, fábricas e inventário necessários para produzir outros produtos. Para os investidores, capital significa seu caixa mais os ativos financeiros que investiram em títulos, sua casa e outros ativos fixos.
Lucro ou perda resultante da venda de certos ativos classificados de acordo com a legislação do imposto de renda federal como ativos de capital. Isso inclui ações e outros investimentos, como propriedades de investimento.
Distribuição de Ganhos de Capital.
Uma distribuição tributável de ganhos tributáveis ​​realizados pelo emissor. Geralmente, é pago aos segurados de fideicomisso, parcerias e fundos. Como todas as distribuições, pode ser pago em títulos ou dinheiro. O montante, data a pagar e data de registro são estabelecidos pelo emissor. A troca na qual a emissão está listada define a data ex-dividendo / distribuição (ex-d) para titularidade.
O programa TSX Venture Exchange Capital Pool Company (CPC) oferece uma oportunidade única de listagem que traz equipes de gerenciamento experientes com habilidade de financiamento público comprovada, juntamente com empresas em desenvolvimento que precisam de capital e experiência em gerenciamento. Ao contrário das empresas públicas tradicionais, lista de pools de capital e começar a comercializar sem um negócio operacional. A natureza de seus negócios é encontrar e adquirir um empreendimento promissor em fase inicial, e seus tesouros são financiados expressamente para o processo de busca e diligência.
Todas as ações representando a propriedade de uma empresa, incluindo ações preferenciais e ordinárias.
Uma forma de confiança financeira que difere de outros fideicultores, pois parece mais um instrumento de renda fixa do que uma questão de capital. Os trusts de capital são geralmente emitidos por bancos ou outros intermediários financeiros. Esses veículos de investimento negociam como um instrumento de dívida com valor nominal de US $ 1.000 e comércio com juros acumulados.
Qualquer alteração nos títulos cotados emitidos e em circulação de um emitente. Essa alteração pode envolver a emissão, recompra ou cancelamento de títulos cotados ou títulos cotados que podem ser emitidos após conversão ou troca de outros valores mobiliários de um emissor.
Data efetiva de capitalização.
A data em que a mudança de capitalização é refletida no registro de ações do emissor, independentemente de quando é reportado à Bolsa.
Capitalização ou Estrutura de Capital.
Valor total em dólares de todo o dinheiro investido em uma empresa, como dívida, ações preferenciais e ordinárias, superávit de contribuição e lucros acumulados de uma empresa.
Índices para os quais existe um peso relativo máximo por capitalização de mercado para qualquer componente. Qualquer constituinte individual do índice pode representar não mais do que uma porcentagem especificada do índice. Os constituintes individuais dos índices S & amp; P / TSX Composto encapsulado e S & amp; P / TSX com encapsulamento 60 são limitados a 10%, enquanto os constituintes individuais dos índices do setor S & amp; P / TSX são limitados a 25%.
Um termo especial anexado a uma ordem de equivalência patrimonial que exige que o negócio seja liquidado no mesmo dia ou no dia útil seguinte em dinheiro.
Dividendo / Distribuição em Dinheiro.
Um dividendo / distribuição que é pago em dinheiro.
Liquidação de um contrato de opção não pela entrega das ações subjacentes, mas por um pagamento em dinheiro da diferença entre o preço de exercício ou o preço de liquidação subjacente.
O documento físico que mostra a propriedade de um título, ação ou outra segurança.
Qualquer modificação na lista de problemas negociáveis ​​de uma troca. Essas modificações incluem: novas listagens, listagens de segurança suplementares, listas de substituição, exclusões, alterações de nome e alterações de símbolo de estoque.
TSX Venture Level 1 (CL1) é um serviço em tempo real para ações junior listadas que fornece trades, cotações, ações corporativas e informações de índice da TSX Venture Exchange.
O TSX Venture Level 2 (CL2) é um serviço em tempo real para ações junior que mostra todos os pedidos e negócios comprometidos para cada segurança listada na TSX Venture Exchange em tempo real.
Qualquer dia útil em que a corporação de compensação esteja aberta para liquidar e liquidar o comércio.
O número de negociação da Organização Participante ou membro de compensação.
Uma ordem de um cliente varejista de uma Organização Participante.
O preço do último lote de papel cartão executado no fechamento da negociação. Veja também: Board Lot.
Fundo de investimento fechado.
Uma confiança de investimento que emite um número fixo de títulos que negociam em bolsa de valores ou no mercado de balcão. Os ativos de um fundo fechado são gerenciados profissionalmente de acordo com o objetivo e políticas de investimento do fundo e podem ser investidos em uma ampla gama de instrumentos / ativos financeiros. Como outros valores mobiliários negociados publicamente, o preço de mercado dos títulos do fundo fechado flutua e é determinado pela oferta e demanda no mercado.
Uma ordem para fechar um contrato aberto de futuros ou opções existentes.
A taxa cobrada por um consultor ou corretor de investimento para comprar ou vender valores mobiliários como um agente em nome de um cliente.
Produtos utilizados para o comércio que são negociados em uma troca de commodities separada e autorizada. As commodities incluem produtos agrícolas e recursos naturais como madeira, petróleo e metais. As commodities são a base para contratos de futuros negociados nessas bolsas.
Ações ordinárias ou ações ordinárias.
Valores que representam a participação parcial em uma empresa e geralmente possuem privilégios de voto. Os acionistas comuns podem receber dividendos pagos, mas somente depois que os acionistas preferenciais são pagos. Os acionistas detentores de ações ordinárias são os últimos da fila, depois que credores, detentores de dívida e acionistas preferenciais reivindicam os ativos de uma empresa em caso de liquidação.
Quando uma ordem comercializa todo o volume especificado.
Aplicação de lista condicional (CLA)
Quando uma empresa se candidata a uma listagem na Bolsa de Valores de Toronto, o CLA consiste no contrato de listagem da Bolsa de Valores de Toronto e no prospecto da empresa.
Relatório Consolidado de Posição Curta.
Um relatório consolidado que inclui o total de ações curtas (a partir da data de negociação) e a mudança líquida do relatório anterior, tanto para os problemas listados na TSX quanto na TSX Venture Exchange. De acordo com a regra 10.10 dos RUIM, todas as Organizações Participantes e Participantes da TSX e da Bolsa de Valores da TSX devem reportar a posição curta da empresa semestralmente à TSX Datalinx. As firmas não compensadoras podem relatar através da empresa que é responsável por sua compensação.
A obrigação permanente de uma empresa de informar o público sobre eventos corporativos significativos, tanto favoráveis ​​quanto desfavoráveis.
Uma garantia de um emissor (por exemplo, títulos, debêntures ou ações preferenciais) que podem ser convertidos em outros valores mobiliários desse emissor, de acordo com os termos da característica de conversão. A conversão geralmente ocorre à opção do detentor dos valores mobiliários, mas pode ocorrer à opção do emissor.
Uma forma de organização empresarial criada sob leis provinciais ou federais que tem uma identidade legal separada de seus proprietários. Os acionistas são proprietários da corporação e são responsáveis ​​pelas dívidas da empresa somente até o valor de seu investimento. Isso é conhecido como responsabilidade limitada.
Uma negociação que ocorre quando duas contas dentro da mesma Organização / Membro Participante desejam comprar e vender a mesma garantia a um preço e volume acordados. Com algumas exceções aprovadas, os cruzamentos só podem ocorrer dentro do lance atual e solicitar o estoque.
Após o encerramento do dia de negociação regular, os cruzamentos podem ser executados entre as 4:10 p. m. e 5:00 p. m. ET no último preço de venda do estoque.
Com dividendos. O proprietário de ações compradas com dividendos cumpridas tem direito a um dividendo já declarado. O oposto disso é ex dividendo.
Com direitos. O proprietário das ações adquiridas com direitos cumpre os direitos futuros já declarados. O oposto disso é ex direitos.
O dia de negociação antes da data ex-dividendo / distribuição (ex-d). É o último dia em que os valores mobiliários podem ser negociados e em que o comprador tem direito ao dividendo / distribuição.
CUSIP & copy; (Comitê de Procedimentos de Identificação de Segurança Uniforme) é um sistema padrão de identificação de títulos e valores mobiliários, que é usado no processamento eletrônico e no registro de transações de títulos na América do Norte. Como uma agência de serviços para a indústria financeira canadense, a CDS INC., Uma subsidiária da CDS, atua como ligação entre a Standard & amp; Pobre (S & P) e as empresas emissoras para a atribuição de números e descrições CUSIP. Um número CUSIP identifica com exclusividade uma questão de segurança canadense ou americana e seu emissor.
Um estoque de uma empresa em um setor industrial que é particularmente sensível a balanços em condições econômicas.
O preço máximo antecipado ou declínio permitido para um contrato de futuros em um pregão em comparação com o preço de ajuste do dia anterior.
Um pedido que é válido apenas para o dia em que foi inserido. Se a ordem ainda estiver pendente quando o mercado se fechar, será purgado durante a noite.
Um instrumento de dívida de longo prazo emitido por corporações ou governos que é apoiado apenas pela integridade do mutuário, não por garantias. Uma debênture é insegura e subordinada à dívida garantida. Uma debênture não é garantida na medida em que não há garantias ou compromissos sobre ativos específicos.
O preço pago por US $ 100 do valor nominal de um instrumento de dívida negociado. Um instrumento de dívida negociando a par teria um preço de US $ 100. Um preço abaixo do valor de face (por exemplo, $ 99,1) indica que o instrumento da dívida foi negociado com desconto. Um preço acima do valor de face (por exemplo, $ 101,1) indica que o instrumento da dívida foi negociado a um prêmio.
O valor total em dólares do volume negociado em um lado da transação por um período especificado. É igual ao preço multiplicado pelo volume dividido por 100.
O número de instrumentos de dívida negociados em um lado da transação por um período especificado multiplicado pelo valor nominal do instrumento de dívida.
Um estoque comprado de uma empresa que manteve um registro de lucros estáveis ​​e pagamentos contínuos de dividendos em períodos de retração econômica.
Uma ordem de termo especial em que há uma compreensão clara entre as partes compradoras e vendidas de que a entrega dos títulos será adiada para além do período usual de liquidação de três dias até a data especificada no pedido.
A remoção da listagem de um título em uma bolsa de valores. Isso é feito quando a segurança não existe mais, a empresa está falida, a distribuição pública da segurança caiu para um nível inaceptablemente baixo, ou a empresa não cumpriu os termos de seu contrato de listagem.
O status de uma segurança que não está mais listada no Exchange. A segurança poderia negociar em outro mercado.
Um emissor cujos valores mobiliários já não estão listados na Bolsa de Valores de Toronto ou TSX Venture Exchange. Um emissor listado é descartado quando o último título listado do emissor é descartado.
A proposta e o recebimento da mercadoria subjacente ou o pagamento ou recebimento de caixa na liquidação de um contrato de futuros aberto.
O mês do calendário em que um contrato de futuros pode ser satisfeito fazendo ou recebendo a entrega.
Uma proporção que mede o movimento de preços de uma opção em comparação com o movimento de preços do juro subjacente. Os valores Delta têm um intervalo de 0 a 1. As opções profundas no dinheiro têm deltas que se aproximam de 1.
O desejo, a capacidade e a vontade combinados por parte dos consumidores de comprar bens ou serviços. A demanda é determinada pelo rendimento e pelo preço, que são, em parte, determinados pelo fornecimento.
Uma conta de valores mobiliários criada quando um cliente dá a um parceiro, diretor ou gerente de portfólio qualificado de uma autorização escrita específica da Organização Participante para selecionar títulos e executar negociações em nome do cliente.
A parcela do patrimônio do emissor é paga diretamente aos detentores de títulos. Geralmente, é pago aos segurados de fideicomisso, parcerias e fundos. O emissor ou seu representante fornece o valor, a frequência (mensal, trimestral, semestral ou anual), a data de pagamento e a data de registro. A troca na qual a emissão está listada define a data ex-dividendo / distribuição (ex-d) para titularidade.
Limitando o risco de investimento através da compra de diferentes tipos de títulos de diferentes empresas que representam diferentes setores da economia.
A parcela do patrimônio do emissor paga diretamente aos acionistas. Geralmente é pago em ações comuns ou preferenciais. O emissor ou seu representante fornece o valor, a frequência (mensal, trimestral, semestral ou anual), a data de pagamento e a data de registro. A troca na qual a emissão está listada define a data ex-dividendo / distribuição (ex-d) para titularidade. Um emissor não tem obrigação legal de pagar dividendos preferenciais ou ordinários.
Plano de Reinvestimento de Dividendos.
Um meio de reinvestir dividendos, que de outra forma seriam pagos ao acionista em dinheiro, em ações adicionais da empresa.
Igual à taxa de dividendos anual indicada por ação, dividida pelo preço da garantia. Por exemplo, se a taxa de dividendos indicada for $ 1.00 eo preço de fechamento for $ 50.00, $ 1 dividido por $ 50.00 é igual a 2%.
Dividend / Distribution Payable Date.
A data definida pelo emissor na qual o dividendo / distribuição será pago.
Dividend / Distribution Record Date.
A data em que um segurado deve ser registrado como detentor de uma emissão para receber o dividendo / distribuição.
Investir uma quantia fixa de dólares em uma garantia específica em intervalos regulares definidos durante um período de tempo. A média do custo do dólar resulta em um menor custo médio por ação, em comparação com a compra de um número constante de ações em intervalos definidos. O investidor compra mais ações quando o preço é baixo e compra menos ações quando o preço é alto.
Dow Jones Industrial Average (DJIA)
Uma média composta por 30 ações negociadas ativamente. O DJIA é calculado adicionando os preços de cada um dos 30 estoques e dividindo por um divisor. O DJIA é uma das médias de mercado de ações mais amplamente cotadas na mídia.
Um trade está em baixa quando o último trade ocorreu a um preço menor que o anterior.
Veículos de investimento que podem participar do desenvolvimento, aquisição e / ou produção de reservas de petróleo e gás. A fidedignidade recebe renda de propriedade de propriedades produtoras (essencialmente, fluxo de caixa líquido) e, em seguida, vende participações na confiança (chamadas unidades de confiança) para investidores. Trusts de royalties de petróleo e gás convencionais são carteiras ativamente gerenciadas com ativos de propriedades de produção madura. Substancialmente, todo o fluxo de caixa gerado pelos ativos de petróleo e gás, líquido de determinadas deduções, como despesas administrativas e taxas de administração, é transferido para os detentores de unidades como receita de royalties. As despesas de capital também podem ser deduzidas, mas geralmente estão sujeitas a restrições sobre o valor. As distribuições são altamente dependentes do fluxo de caixa gerado pela confiança. Em geral, a maior variável na determinação do nível de fluxo de caixa é o preço do petróleo bruto e do gás natural.
Ações comuns e preferenciais, que representam uma participação na propriedade de uma empresa.
O valor em dólar dos títulos emitidos de acordo com uma transação aprovada pela TSX ou TSX Venture Exchange. O valor é igual ao número de títulos multiplicado pelo preço da oferta. As várias formas de instrumentos financeiros podem ter um efeito na determinação do preço ou do número de títulos.
Um contrato de opção que concede ao titular o direito de comprar ou vender um número específico de ações em um determinado preço durante um período de tempo específico.
O preço por ação negociado.
O valor total em dólares do volume negociado em um lado da transação por um período especificado. É igual ao preço multiplicado pelo volume.
O número total de ações negociadas em um lado da transação.
Os títulos em circulação de um emissor que não são livremente negociáveis, porque estão sujeitos a um contrato de caução que restringe a capacidade de certos detentores de títulos desse emissor de negociar ou de outra forma negociar com esses títulos até que certas condições sejam satisfeitas.
Opções que podem ser exercidas apenas na data de validade.
O detentor de ações compradas ex-dividendos não tem direito a um dividendo já declarado, mas tem direito a dividendos futuros.
O titular de ações compradas com ex direitos não tem direito a direitos já declarados, mas tem direito a futuras questões de direitos.
Prospecto de Oferta de Câmbio (EOP)
Uma forma de prospecto que permite que uma empresa realize uma oferta de prospecto através das facilidades de uma bolsa de valores, em vez de as emitir diretamente ao público. A empresa então se aplica para listar os títulos na bolsa.
Uma garantia de um emissor que seja permutável para valores mobiliários de outro emissor (geralmente uma subsidiária) de acordo com os termos da característica de troca. A troca pode ser à escolha do detentor ou à opção do emissor dos valores mobiliários.
Um tipo especial de confiança financeira que permite que um investidor compre uma cesta inteira de ações por meio de um único título, que rastreie e corresponda os retornos de um índice de mercado de ações. Os ETFs são considerados um tipo especial de fundo de investimento em índice, mas estão listados em uma troca e comércio como um estoque. Também conhecida como uma unidade de participação de índice (IPU).
Data de ex-dividendo / distribuição. A data em que o comprador de uma ação não tem direito ao próximo dividendo / distribuição declarado, porque o comprador não será titular de registro. A data ex-d é dois dias de compensação antes da data de registro. A troca em que a questão está listada define a data ex-d.
Um emissor listado que satisfez os requisitos de listagem, conforme descrito na Seção 502 do Manual de Requisitos de Listagem. Um emissor isento não está sujeito a regras especiais de reporte. Esse status geralmente é reservado para emissores seniores listados.
O ato de um detentor de opção que opta por receber (fazer chamadas) ou fazer a entrega (colocação) dos juros subjacentes contra o pagamento do preço de exercício.
A data em que um contrato de opção expira. Isso significa que a opção não pode ser exercida após essa data.
Dividendos Extra / Distribuição.
Um dividendo / distribuição pago além do dividendo / distribuição regularmente estabelecido do emissor. Como todos os dividendos / distribuições, pode ser pago em valores mobiliários ou em dinheiro e o montante, a data de pagamento e a data de registro são estabelecidos pelo emissor. A troca em que a questão está listada define a data ex-dividendo / distribuição (ex-d) para o direito. Dividendos / distribuições extras são algumas vezes chamados de dividendos / distribuições especiais.
A denominação em dinheiro do instrumento de dívida individual. É a quantia de dinheiro que o titular de um instrumento de dívida recebe de volta do emissor na data de vencimento do instrumento de dívida. O valor de face também é referido como valor nominal ou principal.
Um documento de divulgação submetido por uma companhia listada para descrever mudanças materiais em seus negócios. Declarações de apresentação não são usadas para fins de financiamento.
É elegível para receber um preenchimento completo e, se não estiver totalmente preenchido, é cancelado imediatamente.
Valor de mercado cotado por flutuador (QMV)
O último preço multiplicado pelo número de ações em circulação. Para o índice S & P / TSX, o QMV é baseado em ações de float, não no total de ações em circulação. As ações do Float são ações em circulação totais, menos qualquer posição de bloqueio de controle, conforme definido pela metodologia de índice da Standard & Poor's.
Uma garantia cuja taxa de juros ou dividendos muda com indicadores de mercado especificados. Uma taxa flutuante é aquela baseada em uma taxa administrada, como uma taxa preferencial.
Financiamento de ações em fluxo direto.
O valor em dólar das ações transitadas emitidas de acordo com uma transação aprovada pela TSX ou TSX Venture Exchange. O preço é determinado pelas políticas do Manual da Empresa TSX ou pelo Manual de Finanças Corporativas da TSX Venture; o preço não é ajustado para o valor do benefício fiscal de fluxo disponível para o detentor da garantia. Pode ser uma oferta pública inicial (IPO), oferta secundária ou colocação privada.
Uma interrupção na negociação em estoque, desencadeada quando uma ordem viola parâmetros definidos pela TSX.
A frequência refere-se ao período de tempo dado em uma perspectiva intradía, diária, semanal, mensal, trimestral ou anual. Normalmente, escolher uma perspectiva semanal ou mensal ao analisar vários anos de dados torna mais fácil identificar as tendências a longo prazo. Os gráficos diários são úteis para comerciantes ativos e gráficos de períodos de curto prazo.
O mês mais próximo ao vencimento de um contrato de futuros ou opção.
Contratos para comprar ou vender títulos em uma data futura.
O Padrão Global de Classificação de Indústria (GICS®) é um conjunto consistente de definições do setor econômico global e indústria. GICS são usados ​​para classificar os constituintes de muitos índices em todo o mundo. GICS é um sistema de classificação de quatro níveis. Os quatro níveis são: setor, grupo industrial, indústria e subindústria. Standard & Poor's e Morgan Stanley Capital International (MSCI), dois fornecedores de índices globais, lançaram em conjunto o GICS em 1999.
O termo usado para descrever uma segurança que está em boa forma para transferir título, o que significa que o proprietário registrado endossou-o. Para liquidar uma venda, o certificado deve ser entregue em boa entrega pelo vendedor. Um certificado que contenha uma restrição de transferência de compartilhamento não constituirá uma boa entrega.
Uma ordem GTC permanecerá no sistema até a data em que for preenchida ou até um máximo de 90 dias a partir da data de entrada, o que ocorrer primeiro. Este tipo de pedido também é referido como uma ordem aberta. Uma organização participante pode cancelar uma ordem GTC a qualquer momento.
Um pedido GTD permanecerá no sistema até que seja preenchido ou até a data especificada, momento em que é cancelado automaticamente pelo sistema. Este é outro tipo de ordem aberta. Uma organização participante pode cancelar uma ordem GTD a qualquer momento.
As ações das empresas que tiveram um crescimento melhor do que a média nos últimos anos e esperam continuar sua escalada.
Certificado de Investimento Garantido (GIC)
Um instrumento de depósito mais comumente disponível de empresas de confiança ou bancos que exigem um investimento mínimo a uma taxa de juros predeterminada por um prazo declarado, como um ou cinco anos. Os GICs geralmente não são resgatáveis ​​e não transferíveis antes do vencimento.
Uma interrupção temporária da negociação dos valores mobiliários listados de um emissor, que pode ser imposta pela Bolsa, seu agente (Serviços de Regulação de Mercado Inc. (RS)), ou solicitada voluntariamente pelo emissor. Normalmente, os títulos listados de um emissor são suspensos, aguardando-se o anúncio público de informações relevantes sobre o emissor, mas a Bolsa ou RS também podem suspender se o emissor não estiver em conformidade com os requisitos do Exchange ou se a Bolsa determinar que é de interesse público para fazê-lo.
Uma estratégia usada para limitar a perda de investimento ao fazer uma transação que compensa uma posição existente.
High Speed ​​Data Feed é uma transmissão em tempo real de dados de mercado relacionados aos mercados da Bolsa de Valores de Toronto e da Bolsa de Valores da TSX.
O preço mais alto em que um lote comercial vendeu um título foi executado durante uma sessão de negociação. Veja também: Board Lot.
An order that either raises the bid price or lowers the offering price is said to be improving the market. The market improves because the spread between the bid and offer decreases.
Income Deposit Security (IDS)
An exchange-traded, fixed income-like instrument consisting of a subordinated debt security and a share of common stock packaged together to form a tax-efficient delivery mechanism to distribute an issuer's free cash flow to its investors. Investors are paid dividends from the common share component and interest from the subordinated debt. The structure was created for U. S.-based companies to replicate the economic attributes of the Canadian income trust structure - providing steady, high-yield returns to U. S. and Canadian investors in U. S. companies. IDSs do not use the trust structure. Also known as income participating securities (IPS).
Income Participating Security (IPS)
See Income Deposit Security (IDS).
A security with a solid record of dividend payments and which offers a dividend yield higher than the average common stock.
Also called income funds. Income trusts are trusts structured to own debt and equity of an underlying entity, which carries on an active business, or has royalty revenues generated by the assets of an active business. By owning securities or assets of an underlying business, an income trust is structured to distribute cash flows, typically on a monthly basis, from those businesses to unit holders in a tax-efficient manner. The trust structure is typically utilized by mature, stable, sustainable, cash-generating businesses that require a limited amount of maintenance capital expenditures. An income trust is an exchange-traded equity investment that is similar to a common share.
A statistical measure of the state of the stock market, based on the performance of stocks. Examples are the S&P/TSX Composite Index and the S&P/TSX Venture Composite Index.
Index Participation Unit (IPU)
See Exchange-Traded Fund (ETF).
Indicated Annual Dividend/Distribution.
For an issue with a committed dividend/distribution policy, the indicated annual dividend/distribution (IAD) equals the most recent dividend/distribution multiplied by the payment frequency. For example, if an issuer pays $0.04 quarterly, then the indicated rate is $0.04 X 4 or $0.16. In the case of issuers with no committed policy, the IAD is obtained by adding the dividend/distribution amounts paid in the last 12-month period. Indicated annual dividend/distribution is also referred to as indicated rate.
Indicative Calculated Closing Price (ICCP)
A feature of Market On Close (MOC), a TSX electronic call market facility, the Indicative Calculated Closing Price (ICCP) provides a preliminary indication of what the calculated closing price for a MOC security would be assuming the regular trading session had ended at the time of calculation. The ICCP is calculated without reference to volatility parameters. The ICCP for each MOC security will be broadcast to the trading community at 3:50 PM ET on each trading day, 10 minutes prior to the actual Market On Close execution. A key objective of broadcasting the ICCP is to provide market participants with an early indication of potentially large price movements at the close. The ICCP for all MOC securities will be included in the MOC Imbalance Report that is made available on tmxmoney.
An overall increase in prices for goods and services, usually measured by the percentage change in the Consumer Price Index.
Initial Public Offering (IPO)
A company's first issue of shares to the general public.
Non-public information pertaining to the business affairs of a corporation that could affect the company's share price should the information be made public.
All directors and senior officers of a company, and those who are presumed to have access to inside information concerning the company. An insider is also anyone owning more than 10% of the voting shares of a company.
There are two types of insider trading. The first type occurs when insiders trade in the stock of their company. Insiders must report these transactions to the appropriate securities commissions. The other type of insider trading is when anyone trades securities based on material information that is not public knowledge. This type of insider trading is illegal.
For TSX reporting purposes, interlisted is defined as any issue listed on TSX or TSX Venture Exchange and also listed on a U. S. exchange or NASDAQ.
Intermarket Surveillance Group (ISG)
An international committee comprised of members from 31 exchanges around the world, including every major stock exchange. Membership in the ISG allows all members to share surveillance and investigative information to ensure that each regulator has access to the necessary information to effectively regulate its marketplace. The ISG promotes effective market surveillance among international exchanges and RS involvement helps ensure they are continually in touch with other regulators and part of the development of international best practices.
International Securities Identification Number (ISIN)
The international standard that is used to uniquely identify securities. It consists of a two-character alphabetic country code specified in ISO 6166, followed by a nine-character alphanumeric security identifier (assigned by a national security numbering agency), and then an ISIN check-digit.
The difference between the current market value of the underlying interest and the strike price of an option. In-the-money is a term used when the intrinsic value is positive.
The purchase or ownership of a security in order to earn income, capital or both. Investments may also include artwork, antiques and real estate.
A person employed by an investment dealer who provides investment advice to clients and executes trades on their behalf in securities and other investment products.
Initial investment capital necessary for starting a business. Investment capital usually consists of inventory, equipment, pre-opening expenses and leaseholds.
A specialist in the investment industry paid by fee to provide advice and research to investors with large accounts.
Securities firms that employ investment advisors to work with retail and institutional clients. Investment dealers have underwriting, trading and research departments.
Investment Dealers Association of Canada (IDA)
The national self-regulatory organization of the securities industry. The Association's role is to foster efficient capital markets by encouraging participation in the savings and investment process and by ensuring the integrity of the marketplace.
A closed-end fund that offers investors the ability to buy a security that represents a portfolio of investments with a specific investment strategy. These products use funds raised through a public offering to invest in a portfolio of securities, which are actively managed to create income streams for investors, typically through a combination of dividends, capital gains, interest payments, and in some cases, income from derivative investment strategies. These funds are not directly related to an operating business. Some examples are: funds of income funds, senior loan funds, mortgage-backed security funds, and commodity funds.
A corporate function, combining finance, marketing and communications, to provide investors with accurate information about a company's performance and prospects.
The dollar value of initial public offering (IPO) securities issued in accordance with a TSX or TSX Venture Exchange approved transaction. It is the stated prospectus price multiplied by "the number of securities issued under the IPO plus the over allotment".
Any of a company's securities or the act of distributing the securities. Issued shares refer to the portion of a company's shares that have been issued for sale. A company does not have to issue the total number of its authorized shares.
The trading status of a class or series of an issuer's listed securities, such that a class or series of listed securities of an issuer may be halted, suspended, or delisted from trading.
Issued and Outstanding Securities.
Commonly refers to the situation where the number of issued securities equals the number of outstanding securities. However, under certain corporate statutes in Canada, an issuer may have issued securities and then repurchased those securities without cancelling them. In that case, the securities are issued but are not outstanding. As a result, the number of issued securities does not equal the number of outstanding securities.
The trading status of a listed or formerly listed issuer. Issuer status types include: delisted, listed, suspended, and trading.
The execution and clearing of orders by one member of a stock exchange for the account of another member. For example, investment dealer A is a small firm whose volume of business is not sufficient to maintain a trader on the exchange. Instead, investment dealer A gives its orders to investment dealer B, a larger organization which is a member of the exchange, for execution. Investment dealer A pays a reduced percentage of the normal commission.
A young company in the early stages of operations and growth.
For a Market On Close (MOC)-eligible security, the last sale price equals the calculated closing price. If the MOC closing price acceptance parameters are exceeded, it equals the last board lot sale price of the security on the exchange in the regular trading session.
The last day on which a futures or option contract may be traded.
The debts and obligations of a company or an individual. Current liabilities are debts due and payable within one year. Long-term liabilities are those payable after one year. Liabilities are found on a company's balance sheet or an individual's net worth statement.
An order to buy or sell stock at a specified price. The order can be executed only at the specified price or better. A limit order sets the maximum price the client is willing to pay as a buyer, and the minimum price they are willing to accept as a seller.
An order to close out an existing open futures or options contract. A liquidating order involves the sale of a contract that has been purchased or purchase of a contract that has been sold.
This refers to how easily securities can be bought or sold in the market. A security is liquid when there are enough units outstanding for large transactions to occur without a substantial change in price. Liquidity is one of the most important characteristics of a good market. Liquidity also refers to how easily investors can convert their securities into cash and to a corporation's cash position, which is how much the value of the corporation's current assets exceeds current liabilities.
An issuer that has at least one class of securities listed on Toronto Stock Exchange or TSX Venture Exchange.
Shares of an issuer that are traded on a stock exchange. Issuers pay fees to the exchange to be listed and must abide by the rules and regulations set out by the exchange to maintain listing privileges.
The document that an issuer completes and submits to an exchange when it applies to list its shares on the exchange. The issuer must disclose its activities, plans, management and finances in the application.
A term that refers to ownership of securities. For example, if you are long 100 shares of XYZ, this means that you own 100 shares of XYZ company.
The lowest price at which a board lot trade was executed during a period of time. See also: Board Lot.
A client account that uses credit from the investment dealer to buy a security. A client needs to deposit a margin amount with the balance advanced by the investment dealer against collateral such as investments. The investment dealer can make a margin call, which means the client must deposit more money or securities if the value of the account falls below a certain level. If the client does not meet the margin call, the dealer can sell the securities in the margin account at a possible loss to cover the balance owed. The investment dealer also charges the client interest on the money borrowed to buy the securities.
The place where buyers and sellers meet to exchange goods and services. It also represents the actual or potential demand for a product or service.
The number of issued and outstanding securities listed for trading for an individual issue multiplied by the board lot trading price. Should a trading price not be available, a bid price, a price on another market, or if applicable, the price for an issue of the same issuer which the first issue is convertible into, may be used. Total market capitalization for a market is obtained by adding together all individual issue market capitalizations (warrants and rights excluded). Escrowed shares are excluded from TSX Venture market capitalization.
A trader employed by a securities firm who is required to maintain reasonable liquidity in securities markets by making firm bids or offers for one or more designated securities up to a specified minimum guaranteed fill. Market makers for the stock of issuers listed on Toronto Stock Exchange are referred to as Registered Traders.
A TSX electronic call market facility, which establishes the closing price for certain TSX-listed securities. MOC accepts confidential market orders from before the open and throughout the trading session, maintaining them in time priority. Twenty minutes before the close of the trading session, MOC publicly broadcasts an imbalance of buy and sell MOC market orders and asks for limit MOC orders to offset the imbalance. Ten minutes before the close of the trading session, MOC publicly broadcasts an Indicative Calculated Closing Price (ICCP) that provides market participants with an indication of what the calculated closing price would be assuming the regular trading session had ended at that time (see Indicative Calculated Closing Price for more details). At the close, MOC matches orders, from the MOC and continuous market books, at a calculated closing price (which assures the most matches closest to the last sale price), and allocates the fills according to price and time priority.
An order to buy or sell stock immediately at the best current price.
A real-time data feed that puts the order book directly on the customer's screen. This information product shows the committed, tradable volume of the top 5 bids and asks for each Toronto Stock Exchange or TSX Venture Exchange-listed stock.
A change in an issuer's affairs that could have a significant effect on the market value of its securities, such as a change in the nature of the business or control of the issuer. Under the principle of continuous disclosure, a listed issuer must issue a news release and report to the applicable self-regulatory organization as soon as a material change occurs.
See Participating Organizations (POs) and Members.
A special term order with a minimum fill condition will only begin to trade if its first fill has the required minimum number of shares. For example, an order to buy 5,000 shares with a minimum volume of 2,000 shares can only trade if 2,000 or more shares become available.
Minimum Guaranteed Fill (MGF) Orders.
These orders are guaranteed a complete fill upon entry. A Registered Trader will provide the stock should the book be below the required limit. To be eligible for MGF, an order has to be a tradable client order with a volume less than or equal to the MGF size, which varies from stock to stock.
Flutuação Mínima de Preços.
The minimum price change or tick on a futures contract.
An order with a volume that combines any number of board lots and an odd lot.
Part of the capital market established to buy and sell short-term financial obligations. These include federal government treasury bills, short-term Government of Canada bonds, commercial paper, bankers' acceptances and guaranteed investment certificates. Longer-term securities are also traded in the money market when their term shortens to three years.
Multijurisdictional Disclosure System (MJDS)
A disclosure system that facilitates certain Canadian-U. S. cross-border securities offerings, issuer bids and takeover bids. It is intended to reduce costly duplication of disclosure requirements and other filings when issuers from one country register securities offerings in the other. Under the rules, eligible cross-border offerings are governed by the disclosure requirements of the issuer's home country.
Orders placed before the market opens to buy or sell shares of stocks when their options expire. These orders are guaranteed a complete fill at the opening price to offset expiring options. They must be ordered between 4:15 p. m. e 5:00 p. m. on the Thursday before the third Friday of each month.
A fund managed by an expert who invests in stocks, bonds, options, money market instruments or other securities. Mutual fund units can be purchased through brokers or, in some cases, directly from the mutual fund company.
A seller of an option contract who does not own a position in the underlying security.
The difference between the previous day's closing price and the last traded price.
The difference between a company's or individual's total assets and its total liabilities. Also known as shareholders' equity for a company.
A stock or bond issue sold by a company for the first time. Proceeds may be used to retire the company's outstanding securities, or be used for a new plant, equipment or additional working capital. New debt issues are also offered by governments.
Occurs concurrently with the posting of the new issuer's securities for trading. The preconditions for listing include the acceptance by the Exchange that all listing requirements and conditions have been satisfied. The effective listing date is the date when the listed securities open for trading.
New Issuer Listing - Application.
An issuer whose application for listing was based on the TSX listing application or the TSX Venture Exchange listing application form. These applications in themselves provide prospectus-level disclosure; however, often the listing application is accompanied by an offering document or a prospectus.
New Issuer Listing - Graduate.
An issuer, previously listed on TSX Venture Exchange (including NEX), that applied for and was approved for listing on TSX. The issuer's security would be delisted from TSX Venture Exchange and listed on TSX at the same time, permitting continuous listing of the securities on contiguous exchanges.
New Issuer Listing - IPO (Initial Public Offering)
An IPO (initial public offering) is an issuer's first offering of its securities made to the public in accordance with a prospectus. The offering is often made in conjunction with an issuer's initial application for listing on an exchange.
New Issuer Listing - Plan of Arrangement.
An issuer listing as a result of a plan of arrangement. A plan of arrangement is a form of corporate reorganization that must be approved by a court and by the corporation's shareholders or others affected by the proposed arrangement, all as prescribed by corporate legislation. A plan of arrangement can take various forms, including:
An amalgamation of two or more corporations A division of the business of the corporation A transfer of all or substantially all of the property of the corporation to another corporation An exchange of securities of the corporation held by security holders of the corporation for other securities, money, or other property that is not a takeover bid A liquidation or dissolution of the corporation A compromise between the corporation and its creditors or holders of its debt Any combination of the foregoing.
New Issuer Listing - Spin-Off.
A reorganization that usually results in a newly listed issuer acquiring a business division or assets as its principal operating asset from another issuer (the reorganized issuer), with security holders of the reorganized issuer holding securities in both issuers, following completion of the reorganization.
New Issuer Listing - Transfer.
An issuer previously listed on TSX that applied for and was approved for listing on TSX Venture Exchange. The issuer's security would be delisted from TSX and listed on TSX Venture Exchange at the same time, permitting continuous listing of the securities on contiguous exchanges.
A security issue that is newly added to the list of tradable security issues of an exchange. It is accompanied with a new listing date.
A separate board of TSX Venture Exchange. NEX was launched by TSX Group, effective August 18, 2003, to trade as an open, continuous auction market, on the same TSX Venture trading engine, and to be governed by identical trading rules. NEX provides a trading forum for issuers that have fallen below TSX Venture's continuing listing requirements. They are identified with an extension of "H" added to their stock symbol.
An issue that is recorded on the transfer agent's electronic book rather than being held as a physical note.
An order from a Participating Organization or an order a firm is executing on behalf of an institution, such as a mutual fund. An "N" denotes a non-client order in the book.
A listed issuer that is subject to special reporting rules.
A special-term order when there is a clear understanding between the buying and selling parties that they will settle the trade directly with each other.
A special term order when one or more participants in the trade is not a Canadian resident.
Sistema de Classificação de Indústria da América do Norte (NAICS)
A system for classifying business establishments. It was developed by the Economic Classification Policy Committee (ECPC) on behalf of the U. S. Office of Management and Budget (OMB), in cooperation with Statistics Canada and Mexico's Instituto Nacional de Estadistica, Geografia e Informatica (INEGI) to provide comparable statistics across the three countries. Launched in 1997, it is the replacement for the 1987 Standard Industrial Classification (SIC) codes.
A number of shares that are less than a board lot, which is the regular trading unit decided upon by the particular stock exchange. An odd lot is also an amount that is less than the par value of one trading unit on the over-the-counter market. For example, if a board lot is 100 shares, an odd lot would be 99 or fewer shares.
To liquidate or close out an open futures or option contract.
A market that has only buy orders or only sell orders booked for a particular security.
A special-term order placed with the intention of trading at a later date when the price of the stock reaches the specified stop price. An on-stop order becomes a limit order once a trade at the trigger price has occurred.
Comissão de Valores do Ontário.
The government agency that administers the Securities Act (Ontario) and the Commodity Futures Act (Ontario) and regulates securities and listed futures contract transactions in Ontario.
The net open positions of a futures or option contract.
An order that remains in the system for more than a day. See Good-Till-Cancelled or Good-Till-Date .
An investment fund that continuously offers its securities to investors and stands ready to redeem its securities at all times. Transactions in shares/units of mutual funds are based on their net asset value (NAV), determined at the close of each business day. Examples of an open-end fund are traditional mutual funds and exchange-traded funds (ETFs).
The market opens at 9:30 a. m. ET each business day.
The right, but not the obligation, to buy or sell certain securities at a specified price within a specified time. A put option gives the holder the right to sell the security, and a call option gives the holder the right to buy the security.
All options of the same type, either calls or puts, that have the same underlying security.
A set pattern of months when a class of options expires.
The buyer of an option contract who has the right to exercise the option during its lifetime.
An individual option contract for a given security.
A call or put contract.
The seller of an option contract who may be required to deliver (call option) or to purchase (put option) the underlying interest covered by the option, before the contract expires.
An eight or nine-digit number assigned to every order entered into the system.
Original Listing/Initial Listing.
A listing is designated as an original listing on TSX or initial listing on TSX Venture Exchange, if it satisfies the following three conditions:
It meets listing requirements. It pays applicable listing fees. It is described in the exchange bulletin as an original listing by TSX or a new listing by TSX Venture Exchange.
Typical examples of original/initial listings include:
An initial public offering (IPO) Transfer from another exchange A new entity created by a spin-off (such as a division, from an existing issuer, becoming its own publicly traded entity)
OTC (over-the-counter) foreign trading refers to UMIR Rule 6.4 (e), which permits a trade to be executed off the Exchange, if one or both Participating Organization/Member client accounts are outside of Canada, provided such trades are reported within a specific time frame to the Exchange for public dissemination of the transaction.
The market maintained by securities dealers for issues not listed on a stock exchange. Almost all bonds and debentures, as well as some stocks, are traded over-the-counter in Canada. An OTC market is also known as an unlisted market.
A security's nominal face value.
An order receives a partial fill when it trades only part of its total committed volume.
Participating Organizations (POs) and Members of TSX.
Firms that are entitled to trade through the facilities of TSX. However, only POs are also involved in all aspects of the securities business, including underwriting new issues and other financings, and assisting companies in the initial public offering (IPO) process.
Participating Organizations (POs) and Members of TSX Venture Exchange.
Firms entitled to trade through the facilities of TSX Venture Exchange. However, only POs of TSX and Members of TSX Venture Exchange are permitted to act as sponsors for listed issuers or issuers proposing to be listed on TSX Venture Exchange.
Low-priced speculative issues of stock selling at less than $1.00 a share.
Holdings of securities by an individual or institution. A portfolio may include various types of securities representing different companies and industry sectors.
The maximum number of futures or options contracts any individual or group of people acting together may hold at one time.
Power, Pipeline & Utility Trusts.
A type of income trust. They are investment vehicles that have underlying businesses that are utilities, power generation companies, or pipeline companies.
A class of share capital that entitles the owner to a fixed dividend ahead of the issuer's common shares and to a stated dollar value per share in the event of liquidation. It usually does not have voting rights, unless a stated number of dividends have been omitted.
An option contract's price.
A session from 7:00 a. m. to 9:30 a. m. (ET) when orders can be entered into the Toronto Stock Exchange's systems. Tradable orders will be queued until after 9:30 a. m. when the market opens.
A common stock's last closing market price per share divided by the latest reported 12-month earnings per share. This ratio shows you how many times the actual or anticipated annual earnings a stock is trading at.
A trade when a Participating Organization is either buying from, or selling to its client.
If there are several orders competing for a stock at the same price, a priority determines when one of these orders will be filled before any other at this price. Priority is based on the time at which the order is received into the system.
The private offering of a security to a small group of buyers. Resale of the security is limited. See Best Efforts and Bought Deal Underwriting .
Private Placement Financing.
The dollar value of privately placed securities issued in accordance with a TSX or TSX Venture Exchange approved transaction. The price is determined in accordance with the policies of the TSX Company Manual or TSX Venture Corporate Finance Manual. The number of securities is the actual number issued. The composition of the financing could take the form of units comprised of multiple securities.
Professional and Equivalent Real-Time Data Subscriptions.
The total number of professional accesses to real-time products of TSX and TSX Venture Exchange, as well as non-professional accesses that are priced the same or at a minimal discount to the professional access rate for the same product.
What is left over for the owners of a business after all expenses have been deducted from revenues. Gross profit is the profit before corporate income taxes. Net profit is the final profit of the business after taxes have been paid.
A legal document describing securities being offered for sale to the public. It must be prepared in accordance with provincial securities commission regulations. Prospectus documents usually disclose pertinent information concerning the company's operations, securities, management and purpose of the offering.
A push-out occurs during a stock split when new shares are forwarded to the registered holders of old share certificates, without the holders having to surrender the old shares. Both the old and new shares have equal value.
A put option is a contract that gives the holder the right to sell a specified number of shares at a stated price within a fixed time period. Put options are purchased by those who think a stock may decline in price.
See Market Capitalization .
A brisk rise in the general price level of the market or price of a stock.
Real Estate Investment Trust (REIT)
Typically, a closed-end investment fund that trades on an exchange and uses the pooled capital of many investors to purchase and manage income properties. Equity REITs primarily own commercial real estate, such as shopping centres, apartments, and industrial buildings. By taking advantage of the trust structure, REITs offer tax advantages (beyond traditional common equity investments) to investors and provide a liquid way to invest in real estate, which otherwise is an illiquid market.
See Dividend/Distribution Record Date .
A security that carries a condition giving the issuer a right to call in and retire that security at a certain price and for a certain period of time.
A trader employed by a securities firm who is required to maintain reasonable liquidity in securities markets by making firm bids or offers for one or more designated securities up to a specified minimum guaranteed fill.
Relative Position Report.
A TSX report that ranks each Participating Organization's/Member's trading activity relative to the total market and the other POs/Members. It is produced monthly for each TSX Group PO/Member.
Responsible Registered Trader.
The Registered Trader assigned by the Selection Committee to act as market maker in a security. Their duties include providing a minimum guaranteed fill, maintaining minimum spread and ensuring orderly trading.
A security that features an option for the holder to require the issuer to redeem it, subject to specified terms and conditions.
The total amount of funds generated by a business.
Reverse Takeover (RTO)/Backdoor Listing.
A transaction or series of transactions that includes a securities issuance made by a listed issuer to parties vending securities or other assets into the listed issuer (the new security's holders), such that after completion of the transaction(s), the new security's holders will own more than 50% of the outstanding voting securities of the listed issuer, with an accompanying change of control of the listed issuer. A reverse takeover (RTO)/backdoor listing can be completed through various transactions, including a business or asset acquisition, an amalgamation, a plan of arrangement, or other form of reorganization. The listing of securities of an issuer formed in accordance with an RTO/backdoor listing is treated as a new listing.
A temporary privilege that lets shareholders purchase additional shares directly from the issuer at a stated price. The price is usually less than the market price of the common shares on the day the rights are issued. The rights are only valid within a given time period.
The future chance or probability of loss.
Includes all of the constituents of the S&P/TSX 60 Index. The relative weight by market capitalization of any single index constituent is capped at 10%.
An index of large, liquid, Canadian issuers listed on Toronto Stock Exchange. It is market capitalization weighted, with weights adjusted for available share float, and includes securities of 60 issuers balanced across ten economic sectors. Inclusion in the S&P/TSX Composite is a prerequisite to inclusion in the S&P/TSX 60 Index.
Includes all of the constituents of the S&P/TSX Composite Index. The relative weight by market capitalization of any single index constituent is capped at 10%.
Comprises the majority of market capitalization for Canadian-based, Toronto Stock Exchange listed companies. It is the leading benchmark used to measure the price performance of the broad, Canadian, senior equity market. It was formerly known as the TSE 300 Composite Index.
An index of mid-sized Canadian issuers that have been included in the S&P/TSX Composite Index but are not members of the S&P/TSX 60 Index. It is market capitalization weighted, with weights adjusted for available share float, and includes securities of 60 issuers balanced across ten economic sectors.
An index of smaller Canadian issuers that are included in the S&P/TSX Composite Index, but have not been added to the S&P/TSX 60 Index or the S&P/TSX MidCap Index. When a new issuer qualifies to be included in the S&P/TSX Composite, it is automatically added to the S&P/TSX SmallCap Index. This index does not have a fixed number of constituents.
Launched December 10, 2001, it is the leading benchmark used to measure the price performance of the Canadian public venture capital equity market.
The traditional term for membership on a stock exchange. An investment dealer or brokerage buys a seat on the exchange and one employee is designated as the seat holder. As Toronto Stock Exchange is now demutualized, there are no longer seats on the exchange.
Secondary Offering Financing.
The dollar value of secondary offering securities issued in accordance with a TSX or TSX Venture Exchange approved transaction. It is the stated prospectus price multiplied by the "number of securities issued under the offering plus the over allotment".
Transferable certificates of ownership of investment products such as notes, bonds, stocks, futures contracts and options.
Securities and Exchange Commission (SEC)
The federal regulatory body for interstate securities transactions in the United States.
Each province has a securities commission or administrator that oversees the provincial securities act. This act is a set of laws and regulations that set down the rules under which securities may be issued or traded in that province.
Securities Industry Association (SIA)
The trade association representing more than 600 securities firms throughout Canada and the United States. Members include banks, brokers, dealers and mutual fund companies.
The System for Electronic Document Analysis and Retrieval. SEDAR is an electronic filing system that allows listed companies to file prospectuses and continuous disclosure documents. The Canadian Securities Administrators, Canadian Depository for Securities Limited and the filing community developed it, with co-operation from legal firms and stock exchanges.
*SEDAR is a trademark of the Canadian Securities Administrators.
The shares or stock sold by a company to provide start-up capital before carrying out an initial public offering (IPO).
An organization recognized by securities administrators as having powers to establish and enforce industry regulations to protect investors and to maintain fair, equitable and ethical practices in the securities industry. Examples include Toronto Stock Exchange and the Investment Dealers Association.
The process that follows a transaction when the seller delivers the security to the buyer and the buyer pays the seller for the security.
The date when a securities buyer must pay for a purchase or a seller must deliver the securities sold. Settlement must be made on or before the third business day following the transaction date in most cases.
The price used to determine the daily net gains or losses in the value of an open futures or options contract.
A paper certificate that represents the number of shares an investor owns.
The selling of a security that the seller does not own (naked or uncovered short) or has borrowed (covered short). Short selling is a trading strategy. Short sellers assume the risk that they will be able to buy the stock at a lower price, cover the outstanding short, and realize a profit from the difference.
Orders which must trade under special conditions. For example, a cash order will be settled sooner than the usual three-day settlement period.
A session during which trading in a listed security is limited to the execution of transactions at a single price.
Someone prepared to accept calculated risks in the marketplace for attractive potential returns.
Capital and preferred shares issued by a split-share corporation. A split-share corporation holds common shares of one or more companies. The corporation then issues two classes of shares - capital shares and preferred shares. The objective is to generate fixed, cumulative, preferential dividends for the holders of preferred shares and to enable the holders of the capital shares to participate in any capital appreciation (or depreciation) in the underlying common shares.
Sponsor, TSX Venture Issuers.
A Participating Organization of TSX or a Member of TSX Venture Exchange that is qualified to carry out a due-diligence review of an issuer and prepare a sponsor report, which provides an opinion on the suitability of that issuer for listing or continued listing on TSX Venture Exchange.
The difference between the bid and the ask prices of a stock.
Committees formed for the purpose of assisting in decision-making on an ongoing basis.
A dividend/distribution paid in securities of the same issue or a different issue of the same issuer or another issuer. A stock dividend/distribution can be used as a means to list a new issuer. The issuer or its representative provides the amount, payable date, and record date. The exchange that the issue is listed on sets the ex-dividend/distribution (ex-d) date for entitlement.
Futures contracts which have a stock index as the underlying interest.
A security issue that is removed or delisted from the list of tradable security issues of an exchange. It is usually accompanied with a reason for deletion and the deletion date.
A statistical measure of the state of the stock market, based on the performance of certain stocks. Examples include the S&P/TSX Composite Index and the S&P/TSX Venture Composite Index.
Stock Price Index Value (SPIV)
The number that is usually quoted as the value of an index. SPIV is based on the aggregate, float quoted market value of the index constituents and is calculated for all S&P/TSX indices. SPIV is calculated at the end of the trading session for all S&P/TSX indices and throughout the trading session for certain S&P/TSX indices.
A corporate action that increases the number of securities issued and outstanding, without the issuer receiving any consideration for the issue. Approval by security holders is required in many jurisdictions. Each security holder gets more securities, in direct proportion to the amount of securities they own on the record date; thus, their percentage ownership of the issuer does not change. For example, a two-for-one stock split involves the issuance of two new securities for every old security.
A one-character to three-character, alphabetic root symbol, which represents an issuer listed on Toronto Stock Exchange or TSX Venture Exchange.
The character or characters that may follow the stock symbol to uniquely identify a listed security. It can be a single alphabetic character, two alphabetic characters, or a combination of two plus one characters with a maximum of eight characters for the stock symbol, extension and separator dots in between. For example, BMO. PR. U. Currently, they include:
A-B - class of shares DB - debenture E - equity dividend H - NEX market IR - installment receipts NO, NS, NT - notes P - Capital Pool Company PR - preferred R - subscription receipts RT - rights S - special U. S. terms U, V - U. S. funds UN - units W - when issued WT - warrants.
These are certificates registered in the name of a securities firm rather than the owner of the security. This makes the certificate easily transferable to a new owner.
The price the owner of an option can purchase or sell the underlying security. The purchases and sales are also known as calls and puts.
Closed-end or open-end investment funds, which provide innovative and flexible investment products designed to respond to modern investor needs, such as yield enhancement, risk reduction, or asset diversification. Structured products allow investors to buy a single unit/share of a fund that represents an interest in the investment portfolio. Based on the investment strategy, the portfolio can purchase a basket of securities, track an index, or hold a specific type of security or portion of a security.
A broad category of transactions that involves one security on the stock list being replaced by another security or securities.
A type of listing transaction, made after an issuer's original listing, that involves the listing and posting for trading of a new issue of securities. Typically, this involves the listing of preferred shares, rights, warrants, or debentures. Supplemental also covers the additional listing of when-issued shares through a secondary offering of an issue that is already listed.
Supplemental Listing Financing.
The dollar value of supplemental securities issued in accordance with a TSX or TSX Venture Exchange approved transaction. It is the stated prospectus price multiplied by the "number of securities issued under the supplemental listing plus the over allotment".
The status of a listed security of an issuer whose trading privileges have been revoked by the Exchange. All securities of the issuer remain suspended until trading privileges have been reinstated, or the issuer is delisted.
An issuer whose trading privileges for a listed security or securities have been revoked by Toronto Stock Exchange or TSX Venture Exchange. The listed issuer remains suspended until trading privileges have been reinstated, or the listed issuer is delisted.
A change in a listed issuer's stock symbol, which may be required by the Exchange in the context of an issuer's reorganization or may be made at the request of the issuer. A requested symbol is available for use if it is appropriate for the type of security and the issuer's voting structure.
A market that occurs when there are comparatively few bids to buy or offers to sell, or both. The phrase may apply to a single security or to the entire stock market. In a thin market, price fluctuations between transactions are usually larger than when the market is liquid. A thin market in a particular stock may reflect lack of interest in that issue, or a limited supply of the stock.
Slang used for minimum spread. Depending on the stock price it could be a half-cent, one cent or five cents.
Each time a stock is bought and sold, it is displayed on an electronic ticker tape. It is a record of current trading activity on an exchange.
The administrative fee charged for each trade.
The TSX Venture Exchange market has two tiers where securities are listed and traded. Tier 1 is for advanced companies with a certain level of net tangible assets and earnings. Tier 2 is for more junior venture companies.
Time refers to the time period you would like to see charted from the drop-down menu box labelled "Time". These options give you a choice of intraday pricing data ("Daily", "1-Minute", "5-Minute", "15-Minute" and "Hourly") options. The additional options refer to end-of-day pricing data. This term refers to a TSX Group Historical Performance charting feature.
The difference between an option's premium and its intrinsic value.
Timely Disclosure Policy.
This policy requires all listed companies to publicly disclose material information in a timely manner.
Toronto Level 1 (TL1) is a real-time service for listed senior equities that provides trades, quotes, corporate actions and index information from TSX.
Toronto Level 2 (TL2) is a real-time service for senior equities that shows all of the committed orders and trades for each TSX listed security in real time.
Canada's national stock exchange, which serves the senior equity market.
The total number of issued and outstanding shares for the security.
Total Return Index Value (TRIV)
Similar to the stock price index value (SPIV), except that the TRIV is based on the aggregate, float quoted market value of the index constituents (SPIV) plus their paid dividends/distributions. TRIV is calculated only at the end of the trading session for all S&P/TSX indices.
A trading halt is imposed by the exchange, usually due to the dissemination of news that might impact a stock's price.
The status of a listed security of an issuer whose trading privileges are active on the Exchange.
An issuer that has at least one class of securities whose trading privileges are active on Toronto Stock Exchange or TSX Venture Exchange.
The unique, 3-digit number assigned to each Participating Organization and Member to identify it for market transparency.
The period during which the Exchange is open for trading.
The total dollar value of shares traded during a trading session.
Trailing Twelve Months Earnings Per Share (TTM EPS)
Trailing, twelve-months earnings per share (TTM EPS), reported by TSX for listed issuers, is an annualized EPS calculation, based on EPS as presented by the issuer, from their latest annual financial statements and the latest subsequent interim financial statements, if any. It includes special items, such as extraordinary items or discontinued operations. It indicates the issuer's annualized earnings for the latest financial reporting period. It is also used to calculate the issuer's price/earnings (P/E) ratio that is reported on tmxmoney.
The date when the purchase or sale of a security takes place.
As reported in exchange trading statistics, represents the total number of trades for a specified period.
A trust company appointed by a listed company to keep a record of the names, addresses and number of shares held by its shareholders. Frequently, the transfer agent also distributes dividend cheques to the company's shareholders.
A security that can be transferred from one party holder to another without restrictions, provided that all proper documentation is included.
Includes all issuers that are not classified as mining or oil and gas.
TSX Industrial, Mines and Oil & Gas Categories (IMO)
The broad classification of issuers into an industrial, mining, or oil and gas category. The classification is done at the review of the original listing application or at a later review of the listed issuer. The classification determines which listing standard is to be applied to the issuer.
TSX Marker for U. S. or Non-U. S. Foreign Incorporated Issuer.
A marker used by TSX to classify trading (including interlisted shares) and market capitalization by domestic, U. S., and non-U. S. foreign issuers. The data source is the original listing bulletin, which includes a notation on the laws or jurisdiction the issuer was incorporated under. Non-U. S., foreign issuer data is not broken down by country of incorporation.
Mining issuers that have proven or probable reserves and are either in production or have made a production decision. Mineral exploration and development issuers that have a planned work program of exploration or development.
Includes oil and gas companies that have proven and developed reserves and ongoing operations.
Canada's national stock exchange, which serves the public, venture equity market.
The specific security, commodity, index or financial instrument that an option or futures contract is traded.
The purchase for resale of a new issue of securities by an investment dealer or group of dealers who are also known as underwriters. The formal agreements for these transactions are called underwriting agreements.
A security not listed on a stock exchange, but traded on the over-the-counter market.
A stock is said to be on an uptick when the last trade occurred at a higher price than the one before it.
Money raised by companies to finance new ventures.
A classification of TSX Venture Exchange-listed companies that are in the early stages of development and meet the minimum asset, market value and shareholder distribution requirements for Tier 2 listing.
A statistical measure of changes in price over a period of time.
See Debt Volume and Equity Volume .
Volume-weighted, average trading price of the listed securities, calculated by dividing the total value by the total volume of securities traded for the relevant period. Where appropriate, TSX may exclude internal crosses and certain other special terms trades from the calculation. This definition is generally used by listed issuers to price their shares.
A transaction for the purpose of executing a trade at a volume-weighted average price of a security traded for a continuous period, on or during a trading day on the Exchange. Marked as a specialty-priced cross, a VWAP cross may be executed outside the quote, will not set the last sale price, and is not subject to interference by other orders on the book. VWAP crosses may be executed in the post open and special trading sessions.
A security giving the holder the right to purchase securities at a stipulated price within a specified time limit. Exercise of the warrant is solely at the discretion of the holder. Warrants are not exercisable after the expiry date. A warrant is often issued in conjunction with another security as part of a financing. A warrant may be traded as a listed security or it may be held privately.
Occurs when the security has been listed and posted for trading, but the certificate representing the security itself is not yet issued and available for settlement. The exchange bulletin issued on listing of the security indicates if the trading will be done on a when-issued basis. In this case, the issuance of the security is guaranteed and the delay in issuance is often due to factors relating to the printing and distribution of the security. The period for when-issued trading is usually less than one week.
World Federation of Exchanges (WFE)
The World Federation of Exchanges (WFE) is a global trade association for the exchange industry. The membership is comprised of more than 50 regulated exchanges from all regions of the world. Together, these exchanges account for over 95% of world stock market capitalization, and most of its exchange-traded futures, options, listed investment funds, and bonds. TSX is a member of WFE, and is on the Federation's Board of Directors.
The seller of an option. The writer has an obligation associated with the contract to either purchase or sell a specified number of shares at the strike price on or before expiry.
Index Level 1 is a feed service that provides index and constituent data for the equity S&P/TSX indices. Current day constituent data is broadcast before market open. Complete index and constituent data is delivered at end of day.
This is the measure of the return on an investment and is shown as a percentage. A stock yield is calculated by dividing the annual dividend by the stock's current market price. For example, a stock selling at $50 and with an annual dividend of $5 per share yields 10%. A bond yield is a more complicated calculation, involving annual interest payments, plus amortizing the difference between its current market price and par value over the life of the bond.

No comments:

Post a Comment